Tag 2 betala för 1.. och problem :( ...

Tag 2 betala för 1 är något min prinsessa använder ofta nu för tiden.
Vid inkallning så är det oftast hon som är först och hon passar då på att ta 2 betala för 1.
Jag pratar självklart om godis!
Hon liksom "suger" i sig lill skruttans godis samtidigt som hon tar sin godis. Så med andra ord blir det -ta 2 betala för 1.....
Hihihi vad skulle man göra utan sina 4 benta vänner. De ger en kärlek, skratt, tårar och de finns alltid vid din sida- i vått och torrt.

Nu kommer dock ett problem som jag har, tips mottages gärna!
Surkatten och jag har börjat träna igen.
Som vanligt går det upp å ner hela tiden men vi har ett jätte stort problem.
Hon är så snabb hela tiden och har en ful ovana att allid skynda på. Oavsett vad hon gör.
När det gäller fotgående så ligger hon alltid steget före mig och stannar jag sen så kastar hon sig bakåt och springer runt mig för att sen lugna ner sig och sätta sig ner.
Allt detta går väldigt väldigt fort och försöker jag prata med henne så tar hon ett xtra varv runt bara för att visa upp sig...
Självklart är det roande att hon är så pigg, glad och positiv men det skule vara skönt att få henen att lugna ner sig lite.
Husse är jätte glad över att träningen är återupptagen och han ser på med ett stort leende och säger;  där har du någon med fart!
Han jämför såklart henne med mina två lurvtussar som mer sansat och koncentrerat utför sina uppgifter..
Så har ni någon ide på hur jag kan lösa detta problem med surkatten så tas det gärna emot.

Första riktiga semlan är nu äten för i år.
För någon dag sedan åt jag årets första semla men det var ingen vanlig semla utan den innehöll vanilj. Eftersom magen och luftstrupen inte är så bra vän med nötter så är jag tvungen att ta andra alternativ ibland.
Men gott var det :) .



ses

Kommentarer
Postat av: Emily

You've got mail vännen ;)
Massor av Kramar

2008-02-07 @ 15:40:42
URL: http://karmanjaka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0