Julen är över

Japp så var 2007s julafton över och nu ser vi fram emot nyårsafton.
Vi hade en jätte trevlg julafton med god mat  och trevligt sällskap, på juldagen bar det iväg till min sida av familjen och även där var de god mat och trevligt sällskap.
Magen är mätt för ett ba tag framöver och nu är det "bantning" som gäller fram till nyårsafton då krabbklorna kommer fram :) .

Har allvarliga funderingar på att klippa ner min lilla prinsessa då hon inte tycker det är kul med bad och borstning. Dessutom blir hon en helt annan hund när hon är kortklippt. Hon blir ännu gladare och ännu spralligare å dessutom är hon väldigt söt med kort päls.....
Detta är som sagt än så länge bara funderingar men det lutar mer åt att saxen kommer fram och min prinsessa blir kortklippt. Detta är ju något som dessutom inte är helt fel då vi tillbringar så mycket tid i skogen.  Min prinsessa blir första bärare av alla kvistar, mossor, gräs och annat skit som hakar på pälsen. Och att sätta på henne en overal bara för att "rädda" pälsen kommer inte på tal!
Jag kommer ju ändå att ha en hund med päls då lilla trasselsudden har sin långa päls. Och nej, det finns inga tankar på att klippa ner henne.....

Skulle ha åkt in till stan idag men detta vart förflyttat till i morgon då min kära sambo ställt fram en del kartonger åt mig som jag måste gå igenom idag. Det vart ju självklart en stor suck från mig men när jag öppnade dem och fick se att det var mina kläder som jag saknat så länge som fanns i vart det ju annorlunda...
Efter flytten till nya huset har det inte blivit att alla kartonger packats upp, vi tar det pö om pö...

Har funderat på om jag ska sätta mig ner och göra om hemsidan inför nyår men jag vet inte om orken finns riktigt. det tar ju ett tag att göra om den... Har tänkt tanken i alla fall :) .

Nu hoppas jag att alt som jag skrivt kmmer upp i bloggen. min dator trilskas och mt tangentbord är absol ne s det ka vara. Alla knaarna fungerar ej ch som ni säkert ser s anas det flera bokstäver  texten sm jag nu skrivit.. Batterierna r byta men ändå fungerar det nte.
Hoppas n kan läsa lte av det jag skrivit.


ses

Kommentarer
Postat av: Emily

*skratt* Hoppas att tangentbordet fungerar igen - Det blev nästan som gissningslek på slutet ;) Och NEJ! Pälsen måste väl få vara kvar nu när den vuxit sig så lång och vacker! *hoppas att saxen trollar bort sig själv* Utställningssäsongen har inte ens börjat? Vore så roligt om hon ställdes fler gånger så snygg som hon är!!! Håller tummarna för att saxen väntar till sommaren iallafall :D Många Kramar

2007-12-27 @ 23:43:13
URL: http://karmanjaka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0