Ny!!!!

Ännu ett tappert försök är gjort.
Då jag fick veta från en kär vän att det inte gick att kommentera min blogg på andra stället som jag hade den på har jag nu bytt till denna bloggen.

Här nedan är det som jag skrivit om förut. Som ni ser är detta helt nytt för min del och jag hoppas att jag kommer skriva här lite då och då.
Nu ska jag förska lära mig hur denna bloggen fungerar....


ses


_________________________________________________________

2/12-07
Idag började vi att julpynta. Tycker det är så kul och dessutom fick vi nya gardiner till köket. Var sugen på att möblera om men det suget försvann fort när jag började inse hur jobbigt det skulle bli..
Hade hoppats på att snön skulle ligga kvar på marken eller i alla fall att det skulle snöa idag. Men här lyser snön med sin frånvaro :( .
Funderar på om jag skulle ta och bada lite hundar idag, får se hur jag gör. Först å främst ska det julpyntas!

I dag har det varit rena rama slappardan här för min del. Gick upp tidigt och känner nu att det skulle vara skönt att krypa ner i soffan med alla hundarna och sova någon timme.

Är lite ledsen då min kära kamera är inne på lagning och det skulle ta ca 3 veckor innan jag kommer få den igen. Hoppas dock på att jag har den i min hand innan Julafton. Funderar på om man ska ta och köpa sig en ny kamera och man då ska köpa den nu eller vänta tills mellandags rean startar! Hade ju varit kul och ha den nu men ännu roligare om man får den någon 1000 lapp billigare....

Håller på att göra om på hemsidan och hoppas på att nya layouten släpps idag. Det är ju faktiskt 1:a advent och det måste man ju fira lite :) .

Hoppas ni alla får en trevlig 1:a advent!


ses

_____________________________________________________

1/12-07
Ja nu har årets första julbord passerat för min del. Vi åt och drack gott och hade ett trevligt sällskap. Mot kvällningen vart det lite för mycket att dricka för vissa sällskap som var där och ljudnivån höjdes en del. Lite tråkigt är det när folk kommer till julbord bara för att dricka lite för mycket. Man kan ju faktiskt dricka i rätt mängder för att sedan ta sig någon annanstans och fortsätta drickandet. Men men, vi hade trevligt i alla fall.
På vägen hem hände en mycket tråkig sak som gjorde både mig och sambon väldigt arga. Två "snorungar" fick för sig att kasta snöbollar tagna från tågrälsen med massvis av stenar i. Detta resulterade i att en av snöbollarna träffade vår bil med världens duns. Självklart vart det en helomvändning för vår del och sen bar det iväg mot ynglingarna. Efter mycket letande (åkte omkring i ca 1/2) gav vi upp. Hade dock varit riktigt skönt att sätta "klorna" i ynglingarna och tala om för dem hur man beter sig i världen. Men som sagt gav vi upp och åkte hemmåt. Släppte ut alla glada hundarna och satte oss sen framför tv. Troja med Brad Pitt går av staplen just detta ögonblick och slurp, Brad Pitt är het.............

Förutom detta som hänt nu på kvällen så var jag och trasselsudden på träning idag. Det var kallt, blåsigt och regnet föll argt ner. Vi var båda frusna och trötta när vi satte oss i bilen för att åka hemmåt. Trasselsudden var jätte duktig och det går bara frammåt och frammåt med träningen.

Panda och trasselsudden är för söta när vi varit ute i skogen. Panda står då och plockar bort pinnar som trasselsudden fått i pälsen. Hon är försiktig och hon hittar alltid nått som matte missat. De är för söta mina barn :) .

Ska återgå till Troja och Brad Pitt nu fast det slutar nog med att jag och barnen släpar oss i säng snart.....


ses

_________________________________________________

30/11-07
Japp då skriver man igen :) . Har precis kollat på idol och alla har väll sin favorit som man hoppas på ska vinna..
Nåväl, en snabbis blir det nu.
Var ute och gick i skogen som vanligt med hundarna när vi stötte på något riktigt äckligt eller sunskigt?! En benbit av något djur låg vid kanten av skogen. Självklart ska hundarna dit och kolla vad det är och mest intresserad var Panda och Nangijala. Det var riktigt äckligt och jag tror det var någon bit av en älg.. Ingen hud fanns kvar utan det var bara blodigt med lite köttbitar kvar..... Urk!!!!!
Nåväl, efter att ha kollat vad det var och shasat bort hundarna gick vi vidare och Panda började självklart att spåra. Efter henne kom Nangijala farandes och de båda spårade hej vilt! Den enda som inte var så glad över att vara i skogen var Ronja. Med overall och täcke på sig var hon rätt så varm men tassarna var ju inte skyddade.... Suck, kommer få sy en heltäckande overall åt henne med ben å allt :) . Men vad gör man inte för att hundarna ska må bra....

Var iväg för att köpa mig en klöv till hundarna men det visade sig att de var slut :( . Ska pröva igen nästa vecka och då är det bara att hoppas på att det finns någon kvar.
Var även på systemet och köpte lite vin och denna gången vart det även ett rött vin!!! Har lite svårt för röda viner men man måste ju pröva sig fram. Rätt som det är hittar man något gott!
Fick mig en chock då jag skulle köpa halsband till hundarna, ett reflex halsband i storlek 30 - 35 skulle kosta 149:- stycket!!!!!!! Alltså lika mycket som ett stort halsband i st 65!?! Sjukt säger jag bara!!!! Är ju inte så sugen på att handla 3 halsband som kostar 149:- stycket. Nä, det finns billigare och jag tror ju själv att hon bakom kassan missade något när hon sa priset åt mig. Ska söka vidare och hoppas på att jag hittar något som passar och som uppfyller mina krav.

I morgon är det julbord som gäller och träning med Nangijala. Blir lite tajt mellan träningen och julbordet men det får gå. Vill ju inte missa nått av dem.

ses


_____________________________________________________________

29/11-07
Ett tappert försök att skriva en liten blogg då och då har nu börjat.
Får se om detta kommer hålla i sig eller ej. Men det är ju värt ett försök :) .
Har dagbok på hemsidan men ville pröva detta då det inte "bara" är att uppdatera dagoboken. Krävs en massa steg för att det ska fungera.

Ses


Kommentarer
Postat av: Emily & Ebony

Wiiiiiiiiiiie! Nu fungerar det att "skriva tillbaka" ;)
Super! Nu är det bäst att skrivarglöden fortsätter :P
Kramar

2007-12-02 @ 22:44:28
URL: http://karmanjaka.blogg.se
Postat av: Emmy

Kul att du också startat en blogg. Och redan med så mycket rolig/spännande läsning!
Komer länka hit från min blogg.

Ett tips!
Såg att du sökte reflexhalsband, i min webshop www.gnistra.nu finns dom för 60 kr/st i 3 olika reflexbandsfärger och valfritt tyg under.

Hälsningar från Emmy och tjejerna

2007-12-03 @ 11:13:06
URL: http://Kennelgnistra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0