Skräck i skogen, skuggan, hantverkare och regn...

Jag har en skugga. En skugga som följer mig vart än jag än går. Går jag åt höger är den där, går jag åt vänster är den där. Har till och med snubblat över skuggan ett antal gånger. Och ändå är den kvar!
Vad jag pratar om är självklart lilla Nangijala!
Denna lilla trasselsudd följer mig vart jag än går. Hon har lärt sig hur jag tänker och fungerar.
Sitter jag i soffan och reser mig upp för att tex gå på toa är hon genast uppe och följer med. Även fast det är mat på bordet!!!!!
Hon är ju nämligen ett matvrak och ger sig mer än gärna upp på vardagsrums bordet för att "kolla läget".
Hon är en riktig kopia av sin mor :) .


För att byta ämne så kom hantverkaren som skulle laga vår kyl idag.
Det är nämligen som så att min kära sambo är prylgalen och ska ju bara ha det senaste när det gäller tekniska prylar. Detta resulterade i att när vi flyttade in i nya huset så vart det en kyl och frys med is och kolsyrat vatten!
Ni har nog sett reklamen för ett tag sedan.
Tyvärr är det som med allt annat att dessa saker har en tendens att ha "sjukdomar" den första tiden som de är ute på marknaden. Och precis det är det som hände vår kyl. Trycket på kolsyrade vattnet är inte som det ska vara och det skulle nu fixas!
Denna hantverkaren har en tendens att gå in med skorna (gjorde det förra gången han var här) och jag hade nu laddat upp för att säga åt honom på skarpen.
Tyvärr var han nu så duktig att han TOG AV SIG skorna innanför dörren! Suck, där sprack min plan om att få skälla ut honom.....
Kylen vart lagad och alla var nöjda och glada.......

Nu har jag skrivit mycket och jag ska avsluta denna dags bloggande med att säga att det bara regnar å regnar. Var är snön??????????
Det är vinter nu, vi är inne i December månad!
Snön, hallå???
Kom fram......


ses

Kommentarer
Postat av: Emily & Ebony

WOW säger jag bara - Vilken fantastisk liten tjej! Det var ett riktigt prov, både skott och ett rådjur! Var rädda om er :) Kramar

2007-12-03 @ 21:17:18
URL: http://karmanjaka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0