Snö=problem i trafiken

Äntligen har vi fått snö igen!
Det är så fint och ljust ute nu och Panda å Scruffy älskar det.
Ronja hon är hemma med fleece overall och huttrar bara hon hör ordet snö!
Tyvärr medför snön kaos på vägarna. Det är som att folk stiger upp på morgonen å säger; ÅÅÅÅ HAR VI FÅTT SNÖ??? KAN DET KOMMA NU???? NU MÅSTE MAN KÖRA LUGNT PÅ VÄGARNA...
Å sen kör de i 50 på 90 vägen när de har saltat och plogat så fint.... Suck!
Visst direkt när snön slutat, eller när det hållt på ett tag utan att plogbilarna vaknat så förstår jag oxå att man kör i 50 -om inte mindre. Men då har som sagt ingen plogbil vaknat än...
Å medans jag ändå gnäller så kan jag gnälla lite mer....
Dessa plogbilar är mycket sällsynta!
När det börjat kommit ett par cm på backen så tycker man att de borde vara ute och ploga å hålla undan men icke!
De kommer när det redan är försent och alla bilister sitter i kö för att det är någon stackare som kör först och "plogar" vägen med sin bil......
Sen självklart finns det de som är uppe tidigt och plogar å håller undan men det är inte ofta jag ser dem eller märker av dem.
Hur som så ÄLSKAR jag snön och jag har hellre snö än 20 grader varmt och stekande sol... Usch!!

Ok, nu har jag gnällt av mig lite å det var skönt!!!!!!

Har haft lite problem med att "ladda" upp det jag skriver här på bloggen, får hoppas att det fungerar nu.

Har varit händig och sytt ett halsband åt hundarna och jag vart riktigt stolt över mig själv. Det vart faktiskt bra.
Har även gett mig på att sy täcken men det går dock inte lika bra... Mutter mutter......

Ska ut med de små nu och sen är det bara att lägga sig då jag fått huvudvärk (är väll för att jag gnäller så mycket, eller kanske för att jag syr så mycket :)....).



ses

Kommentarer
Postat av: Emily

Krya på dig vännen!
Skicka gärna en bild på halsbandet *nyfiken*...
Kram

2008-01-04 @ 17:30:22
URL: http://karmanjaka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0